SERVIS A SLUŽBY

Pneuservis

DOPORUČENÍ CITROËN

LEPŠÍ ZNALOSTÍ PRO DOKONALEJŠÍ ÚDRŽBU

Pneumatiky, které jsou základním prvkem pro zajištění bezpečnosti a pohodlí při jízdě, tvoří jediné spojení mezi vozidlem a silnicí. Plocha styku s vozovkou přibližně odpovídá ploše dlaně jedné ruky, je tedy prvořadé stále udržovat pneumatiky v dobrém stavu.

JAK VYBÍRAT PNEUMATIKY?

Konstruktérem a výrobcem byly stanoveny rozměr, kód rychlosti a index zatížení, aby byla zajištěna maximální bezpečnost a pohodlí během jízdy.

  • Kód rychlosti je index odolnosti, který odpovídá optimálnímu kompromisu mezi výkonem, jízdními vlastnostmi a rychlostí.
  • Vždy je možné namontovat pneumatiku s vyšším kódem rychlosti.

CO ZPŮSOBUJE OPOTŘEBENÍ PNEUMATIK?

JÍZDA
Doba a podmínky použití (rychlost, stav silnic, teplo atd.) vedou k postupné degradaci vzorku pneumatik.

PODHUŠTĚNÍ
Degradace způsobená podhuštěním je nevratná a může vést ke zničení pneumatiky náhlým prasknutím.
PROTO JE DŮLEŽITÉ PRAVIDELNĚ A PŘED KAŽDOU DLOUHOU CESTOU KONTROLOVAT TLAK V PNEUMATIKÁCH, ANIŽ BYSTE ZAPOMNĚLI NA REZERVNÍ KOLO.

ŠPATNÉ VYVÁŽENÍ
Vyvážení odstraňuje vibrace kol a pneumatik. Nevyvážení vede k nepohodlí při jízdě a předčasnému opotřebení.

ŠPATNÁ GEOMETRIE
Špatné seřízení sbíhavosti způsobí abnormálně rychlé opotřebení, které může vést až k vážnému narušení jízdních vlastností vozidla.

VADNÝ VENTILEK
Ventilek se poškozuje působením odstředivé síly. Jedná se o prvek, který zajišťuje těsnost pneumatiky a tedy i její dlouhou životnost.

SPOLEHLIVÉ SIGNÁLY

DEGRADACE BĚHOUNU

  • Místní deformace, trhliny nebo abnormální opotřebení jsou postačujícími důvody pro okamžitou výměnu pneumatiky.
  • MINIMÁLNÍ POVOLENÁ HLOUBKA DEZÉNU JE 1,6 MM (TLOUŠŤKA UKAZATELE OPOTŘEBENÍ). JEDNÁ SE O KRITÉRIUM BEZPEČNOSTI, KTERÉ JE NUTNO DODRŽET.
  • Na mokré vozovce je u nových pneumatik odvádění vody úplné. U pneumatiky sjeté na 1,6 mm dezénu není voda nadále zcela odváděna.

DEGRADACE BOČNIC

Trhliny, praskliny, poškození způsobená nárazem (výmoly, obrubníky apod.), opotřebení otěrem a všechny abnormální deformace jsou hlavními riziky poškození pneumatiky.

OBTÍŽNÉ ŘÍZENÍ

Silné vibrace a náhlá tahání doleva nebo doprava mohou být příznaky špatného seřízení sbíhavosti nebo vyvážení.

NÁSLEDNÁ RIZIKA JSOU ZTRÁTA PŘILNAVOSTI A PRASKNUTÍ. OBĚ TYTO SITUACE OHROŽUJÍ VOZIDLO A JEHO UŽIVATELE.

SOUČÁST PODLÉHAJÍCÍ TECHNICKÉ KONTROLE

Se zvláštním důrazem na díly ovlivňující bezpečnost je technická kontrola nesmlouvavá, pokud jde o stav pneumatik a ráfků. Abyste se vyhnuli nepříjemnostem při technické kontrole, neváhejte nechat provést kontrolu pneumatik odborníkem Citroën.

VYHLÁŠKA PRO SILNIČNÍ PROVOZ

JE ZAKÁZÁNO MONTOVAT

  • Pneumatiky s různou strukturou, vyjma případné montáže rezervního kola pro dočasné použití.
  • Pneumatiky různých typů na stejnou nápravu, ať již se jedná o jednoduchá nebo dvojitá kola.

DOPORUČENÍ CITROËN

  • Mírný pokles tlaku v pneumatikách je normální. Lze jej vysvětlit přirozenou difůzí vzduchu skrz součásti nebo poklesy teploty. Tlak je tedy třeba pravidelně kontrolovat.
  • Vždy kontrolujte tlak v pneumatikách za studena. V opačném případě přičtěte k předepsanému tlaku 0,3 baru.
  • Zkontrolujte, zda je na ventilku stále přítomen uzávěr, protože přispívá k jeho těsnosti.
  • Pokud budete měnit 2 pneumatiky, namontujte méně opotřebované dozadu, dosáhnete tak lepší přilnavosti v zatáčkách a lepší stability přibrzdění.
  • V zimě spíše investujte do 4 pneumatik, zvýšíte tak přenos hnacího momentu, zkrátíte brzdnou dráhu a zachováte lepší kontrolu nad vozidlem.

Pneumatiky BPGoodrichPneumatiky Michelin